همه چیز در مورد ویژگی های یک هتل خوب | هتل داوینکو
  • سه شنبه 24 بهمن 1402
  • 70
  • 0
همه چیز در مورد ویژگی های یک هتل خوب | هتل داوینکو
همه چیز در مورد ویژگی های یک هتل خوب | هتل داوینکو

همه چیز در مورد ویژگی های یک هتل خوب

اقامت در یک هتل همیشه جزو دغده های مسافران بوده است، برای انتخاب یک هتل خوب باید ویژگی هایی را در نظر گرفت که در صورت وجود این ویژگی ها در هتل مورد نظر، می توان با اطمینان آن هتل را برای اقامت در نظر گرفت. اطمنیان از محل اقامت مناسب نیمی از سفر است. مسافران، بدون محل اقامت راحت و با مسیر مناسب، مسافرت چندان خوشی نخواهند داشت.

حقوق مسافران هتل

یکسان بودن اتاق رزرو شده با درخواست شما

درصورتی که اتاقی با ویژگی قابل توجه رزرو کرده اید، حق شماست که دقیقاً اتاقی با همان شرایط تحویل بگیرید.  مهم‌ نیست که در چه هتلی ساکن هستید، هر اتاقی در هر هتلی باید پاکیزه باشد و اصول بهداشتی در آن رعایت شده باشد. این حق مسافر است که در اتاقی امن و پاکیزه اقامت داشته باشد.

وجود یک تخت خواب1 راحت و یک سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب و سالم نیز، برای هر اتاق در هر هتل ضروری است. این موضوع یکی از اولین حقوق مسافران در هتل است.

یکسان بودن اتاق رزرو شده با درخواست شما

اگر هنگام مراجعه به هتل متوجه شدید که به دلیل تعمیرات و یا هر دلیل موجه دیگری نمی‌تواند اتاق مورد نظر را به شما تحویل دهد، باید اتاقی با شرایطی یکسان به شما تحویل داده شود. مثلا اگر اتاقی رو به دریا رزرو کرده بودید و این اتاق در حال حاضر در دسترس نیست، باید اتاقی با شرایط ویژه، مثلا اتاق بزرگ و یا سوئیت شیک در اختیار شما قرار دهند.

ایمنی هتل

علاوه بر امنت وسایل شخصی،  هتل نیز باید در محلی امن باشد. پس قبل از انتخاب هتل، درباره موقعیت مکانی هتل کمی تحقیق کنید. از طرفی، امروزه تمامی هتل‌ها موظف به نصب دوربین‌های مدار بسته در لابی‌ها و قسمت‌های عمومی خود هستند. هتل باید از امکانات ایمنی مانند کپسول اطفای حریق برخوردار باشد.

حقوق مسافران در سفر

هتل‌هایی که استخر و یا سالن‌های سونا وجود دارند، موظف به تأمین امنیت مسافران و مراقبت از کودکان هستند. تمام هتل‌ها وظیفه دارند که شماره‌ای در اختیار مسافران قرار دهند تا در صورت بروز مشکل با آن تماس بگیرید.

راحتی و آسایش اتاق هتل

هر هتلی هتل، در قبال امنیت، سلامت و آسایش مسافران خود مسئول است. هت مکانی ساکن شوید که حداقل امکانات را برای اقامتی آرام و بی‌دردسر داشته باشد. سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب و سالم، تخت تخواب راحت و پاکیزه و یک یخچال کوچک، کمترین چیزهایی هستند که در هر اتاقی باید وجود داشته باشند.

در صورتی که از کیفیت هرکدام از این امکانات این وسایل در هتل شکایت داشته باشید، می‌توانید به مدیریت هتل اعتراض خود را اعلام کنید. به صورت کلی، ۲ فاکتور مهم بهداشت و امنیت، چیزهایی هستند که هر هتلی  که بروید، باید رعایت شوند.

مناسب‌سازی هتل برای افراد دارای معلولیت

افراد دچار معلولیت و یا افراد ناتوان، بخشی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند. وقتی از حقوق مهمان در هتل صحبت می‌کنیم، باید توجه ویژه‌تری به یان قشر از مردم داشته باشیم.

این افراد نیز مانند سایر افراد جامعه حق مسافرت و اقامتی راحت در هتل دارند. با توجه به این نکات، هر هتلی وظیفه دارد شرایط راحتی این افراد را تهیه کند. برای مثال اگر ورودی هتل، پله دارد، در ساختن هتل باید وجود رمپ در ورودی در نظر گرفته شود.

در هتل‌هایی با تعداد طبقات زیاد، باید آسانسور تعبیه شود. از آنجایی که تعداد کمی از هتل‌های ایران در حال حاضر از این امکانات برخوردار هستند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از انتخاب هتل از وجود چنین امکاناتی اطمینان حاصل کنید.

برخورد کارکنان

برخورد کارکنان

هتل موظف است که کارکنان خود را به شیوه‌ای آموزش دهد که برخورد درست با مهمانان را یاد بگیرند. در هر هتلی که باشید، این حق شماست که به شما احترام گذاشته شود.

در صورت بروز مشکل کارکنان مربوطه باید پاسخگو باشند. برخورد نامناسب و یا بی‌احترامی و اهانت از سوی کامندان هتل می‌تواند مورد پیگیری قرار بگیرد. از طرفی دیگر اگر در هتلی با کادری حرفه‌ای و مجرب ساکن باشید، در انتها هتل را با خاطره خوش ترک خواهید کرد.

مشکلاتی مانند بی‌مسئولیتی کارکنان، بی‌توجهی آن‌ها، تعلل در برآوردن نیازهای شما و برخورد نامناسبشان هنگام انتقاد و مطرح کردن مشکل، می‌تواند تمام طول سفر شما را خراب کند.

حقوق مسافران

اگر مسافران مایل به کسب اطلاعات بیشتر از هتل هستند، می‌توانند به طور مستقیم وارد سایت هتل شوند و به صورت مستقیم، از پشتیبانی اطلاعات مربوطه را درخواست کنند. به طور مثال جزیره کیش به خاطر توریستی بودن قوانین رزرو خوبی دارد که در بهترین هتل‌ های کیش اجرایی می‌شود.

ثبت اطلاعات رزرو از طریق سایت‌های اینترنتی، کاملاً مطمئن است و اگر هتل به دلایلی مانند بروز حادثه یا برنامه‌های خاص مانند سفر مقامات سیاسی، ناتوان از خدمات رسانی به مسافران باشد، سایت اینترنتی که رزرو اولیه را انجام داده است، موظف به یافتن هتلی مشابه برای مسافران یا تلاش برای بازگرداندن وجه به آنهاست. مسافران با توجه به این موضوع، با رضایت کامل، به رزرو اینترنتی هتل اقدام می‌کنند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر